Εκκλησία

Η θεία λειτουργία ως προεικόνιση της δευτέρας παρουσίας

του Θεόδωρου Ι. Ρηγινιώτη, Θεολόγου

Η δομή της θείας λειτουργίας είναι τέτοια, ώστε να συνιστά συμβολική επανάληψη της ζωής του Χριστού, από τη γέννηση ώς την ανάστασή Του. Υπάρχει όμως και μια δεύτερη, βαθύτερη ερμηνεία της, σύμφωνα με την οποία είναι συμβολισμός (προεικόνιση) της δευτέρας παρουσίας και της Βασιλείας του Θεού.

Γιατί γονατίζουμε τρεις φορές στον Εσπερινό της Πεντηκοστής;

του Μητροπολίτου Προικοννήσου Ιωσήφ

«Θεέ μου…Είμαι πεσμένος… Σήκωσέ με. Ανάστησέ με. Σώσε με!…». Κατά την «έσχατη» και «μεγάλη» και «σωτήρια» ημέρα της Πεντηκοστής, κατά την οποία μας αποκαλύφθηκε και προσκυνούμε και δοξάζουμε το μέγα μυστήριο της Αγίας και Ομοουσίου και Ζωοποιού και Αδιαιρέτου και Ασυγχύτου Τριάδας, του Ενός και Μοναδικού Θεού.

Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως

Ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν μιλάει για την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως και το βαθύτερο νόημα που περιέχει.

Μοναχισμός και θέα του Ακτίστου Φωτός

Του π. Γεωργίου Καψάνη, της ιεράς μονής Οσίου Γρηγορίου (Άγιο Όρος)

Το μυστήριο της Πεντηκοστής

Τι άλλαξε στην Εκκλησία της Καινής Διαθήκης με την Πεντηκοστή;

Του π. Ιωάννη Ρωμανίδη
Πηγή: "Εμπειρική Δογματική της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας κατά τις προφορικές παραδόσεις του π. Ι. Ρωμανίδη". Τόμος Β΄.

Του σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου και αγ. Βλασίου Ιεροθέου. Από ΟΟΔΕ.
 
Ο Χριστός, μετά την Ανάληψή Του στους ουρανούς, σύμφωνα με την βεβαίωσή Του, έστειλε, την πεντηκοστή ημέρα από την Ανάστασή Του και την δεκάτη από την Ανάληψή Του, το Άγιον Πνεύμα, το οποίο εκπορεύεται από τον Πατέρα.

Εγγραφή στο RSS - Εκκλησία